رضايت و اعتماد از خرید، سرلوحه تعامل با مشتریان در مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک بوده و این مجموعه همواره میکوشد تا سفارشها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق موارد زیر جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاها در مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک، مارا در رسیدن به این هدف یاری میکند.
ورود کاربران به وبسایت فروشگاه هنگام استفاده از پروفایل شخصی، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک است. توجه داشته باشید که ثبت هرگونه سفارش و یا تراکنش مالی در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتیکه هر زمان در قوانین مندرج، رویهها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.
ثبت اطلاعات مشتریان
مشتری موظف است در هنگام ثبتنام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی بهدقت وارد کند. همچنین ايميل و شماره تماس ثبتشده میبایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتیکه اطلاعات مندرج در حساب کاربري مشتری صحيح نباشد، مسئولیت هرگونه ناهماهنگی در روند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گمشدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه به ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.
خاطرنشان میگردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
ارتباطات الکترونیکی
با توجه به اینکه مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک، یک فروشگاه آنلاین است، هنگامیکه شما از خدمات آن استفاده میکنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه ایمیل میزنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود و درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه بهصورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
قیمتها و موجودی کالاها
کلیه قیمتهای مندرج در سایت بهروز و صحیح است، برای سفارش عمده یک کالا بهتر است قبل از سفارش با بخش فروش هماهنگ نمایید. با توجه به تعداد بالای اقلام فروشگاه و حجم بالای خرید و فروش این اقلام، موجودی کالاها در وبسایت درج نمیگردد؛ ازاینرو در موارد خاص احتمال اتمام موجودی یک یا چند ردیف کالا به هنگام ارسال سفارش وجود دارد؛ در این حالت به تشخیص کارشناسان فروش ما، این موارد از طریق تماس تلفنی به اطلاع خریدار خواهد رسید تا در صورت تمایل نسبت به جایگزینی کالا و یا بازپرداخت مبلغ نواقص سفارش بهصورت صدور بن خرید و یا واریز بهحساب اقدام گردد. (لازم به ذکر است واریز وجه نواقص سفارشها پس از انجام مراحل اداری و حداکثر ظرف سه روز کاری خواهد بود.) در صورت تشخیص کارشناسان فروش مبنی بر عدم نیاز به هماهنگی در خصوص کالای دارای کسری، بن خرید صادر شده و به همراه سفارش برای مشتری ارسال میگردد که میتوان از این بن در مرحله ثبت سفارش به صورت یک کد تخفیف استفاده نمود.
همچنین در صورت تغییر قیمتها، سفارشهایی که قبل از تغییر قیمت ثبت و پرداخت شدهاند مشمول قیمتهای جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درجشده باشد.
نحوه ثبت سفارش
ارسال سریع و دقیق سفارشها منوط به ثبت و تکمیل سفارش در وبسایت فروشگاه است. ازاینرو ثبت سفارش تلفنی خارج از حیطه اختیارات فروشگاه خواهد بود. شایانذکر است به سفارشها ثبتشده بدون تکمیل مراحل پرداخت و رسیدن به وضعیت «پرداخت تائید شده» (پرداخت به هر نوع که در فروشگاه قیدشده باشد) رسیدگی نمیگردد.
نحوه ارسال سفارش و هزینههای مربوطه
سفارشها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش میگردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر میکند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشها ثبتشده طبق روشي که در زمان ثبت سفارش تعيين میشود، ارسال میگردد و هزینه بستهبندی و ارسال سفارشها بر عهده مشتری است. هزینه بستهبندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداریشده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام میگردد.
با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه میشوند، تمام مسئولیتها و آسیبهای احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.
هزینههای حمل سفارشها به عهده مشتری است. انواع روشهای حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش دادهشده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب است.
هزینه اخذشده برای ارسال با پست، بهصورت متوسط محاسبهشده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه میگردد که شامل هزینه ملزومات بستهبندی و هزینه پستی است که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوسهای بینشهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینههای حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آنها فعال است مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر میکند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پسازآن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.
به همراه سفارشهایی که تیک مربوطه را فعال نموده باشند، یک نسخه برگ خرید مهردارارسال میگردد که در بردارنده اطلاعات خریدار مطابق آنچه در قسمت مربوطه حساب کاربری تکمیل نموده است، خواهد بود. بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. فایل الکترونیکی (فاقد مهر) برگ خرید سفارشها، از قسمت «سفارشها اخیر من / تاریخچه سفارشها» قابل دانلود است.
روشهای پرداخت
پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاين و پرداخت بهوسیله فیش بانکی مقدور است که در زمان ثبت سفارش قابلمشاهده است. سریعترین و امنترین روش پرداخت بهصورت آنلاین است.
در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی، میتوانید با مراجعه به صفحه «پرداخت» از اطلاعات حسابهای بانکی مطلع شده و یا به صفحه پرداخت آنلاین دسترسی پیدا کنید. توجه شود در روش پرداخت بهوسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت به صورت تلفنی یا ایمیل به فروشگاه اعلام گردد.
پیگیری سفارشها
وضعیت سفارشها ثبتشده، در قسمت جزئیات صفحه «سفارشها اخیر من / تاریخچه سفارشها» قابل روئیت است. تمامی سفارشهایی که تکمیلشده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در دست اقدام» تغییر وضع میدهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمعآوری سفارش است. هرگونه تغییر در اقلام سفارش و یا اضافه شدن سفارش جدید، تنها در این مرحله و در صورت هماهنگی با دفتر فروش تبریز امکانپذیر خواهد بود. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر فروش تبریز تماس حاصل فرمایید)
در صورت نیاز به هماهنگی در حین آمادهسازی سفارش، با شماره تماسهای اعلامشده از سوی مشتری تماس حاصل میگردد. در صورت بروز مشکلی درروند جمعآوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «معطله» درآمده، مراتب بهوسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلامشده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.
پس از خروج بستهها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری)، وضعیت سفارش به «جمعآوری شده» تغییر مییابد. بدیهی است هرگونه تغییر در محتویات سفارش در این مرحله امکانپذیر نخواهد بود.
کدهای رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، حداکثر یک روز کاری پس از ارسال در قسمت مربوطه درجشده و از طریق صفحه تاریخچه سفارشها قابلدسترسی است. پس از ورود این اطلاعات وضعیت سفارش به «حمل شده» تغییر مییابد.
دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش بهتمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدودسازی پیامکهای انبوه) به اطلاع مشتری میرسد.
روشهای ارسال سفارش
ارسال کلیه سفارشها از دفتر مرکزی و انبار مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک در تهران انجام میپذیرد. سفارشها ثبتشده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین میشود، ارسال میشوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده میشود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم است که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پسکرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده میشود.
پست پیشتاز:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است که برای مراکز استان 1 تا 2 روز، شهرستانهای بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای کوچک و روستاها 3 روز است. هرگونه تأخیر در این زمانبندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه است. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری میباشند.
پست سفارشی:
زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 الی 7 روز است. دقت داشته باشید به دلیل حمل بستههای بزرگ با این روش، امکان صدمه دیدن قطعات در حین حمل زیاد است، ازاینرو توصیه میگردد برای سفارشها حساس به ضربه از این روش استفاده ننماید. هزینه ارسال با پست سفارشی برای سفارشهایی که مبلغ آنها از میزان خاصی بیشتر باشد، بهصورت تخفیف از جمع سفارش کسر میگردد. شرایط این تخفیف در مرحله تعیین نوع ارسال، مشخص شده است.
تیپاکس:
تیپاکس یک شرکت حملونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدماترسانی میکند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بستهها نیز با توجه به وزن بستهها تعیین میشود. در این روش بستهها بهصورت پسکرایه ارسال میشوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت میشود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت میشود.
باربری و ترمینال:
در این دو روش نیز همانند تیپاکس بستهها بهصورت پسکرایه ارسالشده و امکان ارسال بستهها به تمام شهرهای کشور مقدور است. تمامی سفارشها در این روش بهصورت پیشفرض تحویل انبار شرکتهای مسافربری (ارسال با اتوبوس) میشوند.
ارسال با پیک:
این روش تنها مختص محدوده شهر تهران است. سفارشهایی که تا قبل از ساعت 12:00 روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ثبتشده باشند، همان روز پس از ساعت 15 ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری است.
نکته مهم:
- تمامی بستههای ارسالی بهصورت کاملاً استاندارد و بر اساس ضوابط تعریفشده برای بستهبندی تحویل پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاکس شده و در زمان ارسال بیمه میشوند، اما این بیمه تنها شامل عدم تحویل به گیرنده، بهواسطه مفقودی، آتشسوزی و ... بوده و در صورت کوتاهی و حمل نامناسب شرکتهای فوق، هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
- با توجه به پسکرایه بودن روشهای تیپاکس و باربری، سفارشات با مبلغ پایین تر از میزان معمول به این دو روش ارسال نخواهند شد.
گارانتی و خدمات پس از فروش:
مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی 48 ساعت است. در صورت وجود هرگونه مغایرت، میتوان در مهلت تعیینشده با دفتر مرکز فروش قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت رسیدگیهای لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیینشده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت. توجه داشته باشید قطعاتی از قبیل میکروکنترلرها و قطعات نیمههادی و ...، قابل تعویض نمیباشند.
دستگاههای وارداتی، ماژولها و تمام تجهیزاتی که گارانتی آنها در صفحه کالا در فروشگاه اعلام نشده و دارای گارانتی نیستند،تا 48 ساعت بعد از تحویل مهلت تست داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل، پس از انجام هماهنگیهای لازم، کالا به همراه نامهای شامل اطلاعات تماس و توضیح نقص، جهت تست و بررسی به دفتر فروشگاه تهران ارسال میشود. در صورت وجود مشکل، بهشرط آنکه دستگاه یا کالا صدمه دیگری ندیده و یا تغییر فیزیکی در آن انجامنشده باشد، قابل تعویض خواهد بود. پس از انقضای این مهلت، در صورت امکان تعمیر، هزینه تعمیر از مشتری دریافت شده و در غیر این صورت مسئولیتی در قبال دستگاه یا ماژول بر عهده فروشگاه نخواهد بود. در صورتی که کالای خریداری شده در تعداد زیاد برای امور تولید است، توصیه میشود قبل از استفاده و مونتاژ انبوه، در مدت زمان مقرر شده نسبت به انجام تست های مورد نظر اقدام گردد تا از مشکلات بعدی احتمالی جلوگیری شود.
هزینه ارسال کالا به دفتر فروشگاه بر عهده فرستنده بوده و بستهها میبایست از طریق پست ارسال گردند. در صورت تائید مشکل، کالای تعویض یا تعمیر شده با هزینه شرکت ارسال میگردد. در مواردی که کالا دارای مشکل نبوده و کاربر قادر به استفاده درست از دستگاه نیست، هزینه ارسال مجدد از کاربر دریافت و سپس کالا برگشت داده میشود.
شایانذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال راهاندازی و یا آموزش استفاده از ماژولها، تجهیزات و یا دستگاههای وارداتی و مواردی ازایندست نداشته و ازآنرو که در صفحه مربوط به کالا تمامی اطلاعات و محتویات محصول به مشتری ارائهشده است، مسئولیت بعدی در قبال ارائه اطلاعات بیشتر و یا نحوه راهاندازی بر عهده فروشگاه نیست.
تعویض یا مرجوع نمودن دستگاه بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتیکه دستگاه دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.
قابل تذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال نظرات درج شده کاربران در قسمت نطرات کالاها نداشته و تجربه های کاربری یا راهنمایی های نوشته شده توسط کاربران نظر شخصی بوده و الزاما مورد تایید فروشگاه نیست.
لغو سفارشها و شرایط برگشت وجه:
درصورتیکه پرداخت سفارش انجام شود، حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش پردازش نشده باشد (به وضعیت «در دست اقدام» درنیامده باشد)، میتوان درخواست لغو سفارش را داد (فقط بهصورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.
برگشت خوردن سفارش:
درصورتیکه بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد، علت برگشت بسته بررسی میشود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.
سیاست قیمتگذاری:
قیمتهای درجشده در سایت بر اساس تکفروشی است و برای برخی کالاها قیمتهای فروش تعداد بالا درجشده است. بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای سفارشها عمده بررسی میشود و برای خردهفروشی تخفیفی اعمال نمیشود. بااینوجود برای ارسال سفارشی سفارشها با مبلغ خاص، امکان ارسال رایگان فراهم گردیده است که بهصورت خودکار بر روی سفارشها اعمال میگردد.
جهت دریافت تخفیف در خریدهای عمده، میتوانید پس از تکمیل سفارش به روش پرداخت «پرداخت با فیش بانکی» با دفتر فروش ما تماس حاصل فرمایید تا پس از بررسی سفارش، تخفیف لازم اعمال گردد.
همینطور بهصورت منظم برخی کالاها در بخش «فروش ویژه» قرار میگیرند که تنها با تکمیل سفارش خود در بازه زمانی فعال بودن این تخفیفهای موردی، میتوانید از آن بهرهمند گردید.
شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه:
خریدار متعهد میگردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از کالاهای فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی از اقلام ارائهشده در وب سایت فروشگاه متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص، خریدار میبایست شخصاً نسبت به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نماید.
تغییر شرایط و قوانین:
حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ است، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
قوه قهریه:
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابلاجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و ...) فروشگاه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
دفتر مرکزی :
تهران - خیابان لاله زار جنوبی- پ 235
تلفن های تماس :
021-66941231
واتساپ:
ایمیل :
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.